onsdag 3 mars 2010

Californication


Som ni säkert förstår så är Californication min favoritserie. Det finns hur mycket som helst bra att säga om den, men jag har valt att berätta om huvudkaraktären.

Huvudkaraktären heter Hank Moody, som spelas av David Duchovny. Hank Moody är mannen, myten, legenden. Hur Duchovny spelar sin roll är fantastiskt. Hank Moody börjar alltid dagen med en öl och cigarett. Han är alltid lika nyvaken och flummig. Samtidigt som han beter sig på det viset har folk respekt för honom och tycker om honom. Många tror att så fort du dricker ute med din chef, ser lite halvtaskig ut och dricker alkohol blir du utan respekt och får leva ensam hela livet.

Hank framställs som en person som inte bryr sig så mycket om vad folk ska tycka och känna om honom. Allt det han funderar på är hur han ska få omkull tjejerna och kunna partaja. Visst, det lever han upp till, men det är få som inser hur stort det är att vara pappa till ett tonårsbarn och kunna uppfostra det.

Serien bör vara populärast bland oss yngre människor mellan 18-25 år, eftersom vi ofta ser upp till filmstjärnorna och deras roller. I tv-serien får man se hur bra Hank tycker det är att ligga med massor av kvinnor, men samtidigt får man se hur mycket skit det ger. Att gå bakom ryggen på människor i hans närhet känns som vardag för honom, men när hans fru får reda på det är det allt annat än lugnt. Då får man se hur viktigt det är att kunna lita på sin partner och hur illa det är att vara otrogen. Han inser även att han gjort fel och det får han äta upp. Tyvärr tror många att man ska få förlåtelse om man har varit otrogen och det trodde Hank också. Men hur det går tänker jag inte säga för att spoila (berätta hur det går) är inte aktuellt!

Jag tycker alla ska se denna serie och följa Hank Moody genom sitt liv. Jag har lärt mig mycket om hur man ska respektera kvinnor och vilket pris svek kan kosta. Jag tror att det är många ungdomars dröm att leva på en räkmacka och att ligga runt med olika tjejer. Därför visar Hank att det inte är livets uppgift!

Allt från Länsstyrelsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar